۱۶ نکته مهم درباره شرکت در آزمون دوره دکتری مهندسی صنایع و مدیریت
آی.ای.پلاس: وب سایت تخصصی مهندسی صنایع و مدیریت صنعتی Industrial engineering and management plus more useful contents
۱۶ نکته مهم درباره شرکت در آزمون دوره دکتری مهندسی صنایع و مدیریت
سه شنبه 28 مهر 1394 ساعت 11:47 | بازدید : 811 | نویسنده : نادر فرحناکی - nader farahnaki | ( نظرات )

۱ اول مشخص کنید دوره دکتری در مسیر پیشرفت شغلی، علمی و یا خود شکوفایی تان چه تاثیری دارد؟ آن وقت راحت تر به آزمون، اولوبت بندی، هزینه ها و….فکر می کنید.
۲ چه رشته ای مورد نیاز یا علاقه تان است؟ مهندسی صنایع؟ مدیریت؟ کار آفرینی؟ بازاریابی؟
۳ مواد امتحانی چیست؟ و هرکدام چه منابعی دارد؟ بهتر است از قبول شده های سال قبل بپرسید یا سوالات چند دوره را مرور کنید. یادتان باشد در دانشگاه آزاد امتحان تستی است.
۴ اگر می خواهید هیات علمی شوید به نظر می رسد ضابطه نانوشته ای یا نوشته وجود دارد که باید دو مقطع متوالی در یک رشته باشد. البته خودتان تحقیق کنید.
۵ لازم است همه دروس امتحانی را کامل بلد باشید، میانگین نمرات مبناست و اگر یکی دو درس دارای نمرات خوبی باشند، امکان قبولی وجود دارد.
۶ نترسید! اگر نخوانده اید شروع کنید….با توجه به ظرفیت ها امکان قبولی وجود دارد و یا در سالهای بعد هم با این تجربه می توانید قبول شوید.
۷ در انتخاب دانشگاه، فقط به مکان و دوری نزدیکی توجه نکنید! در مصاحبه های دکترا متاسفانه یکی از معیارهای اصلی این بود!!!!!! استادان، امکانات، سابقه رشته در دانشگاه، وجود استادان هیات علمی، تخصصی بودن و اشتهار را مبنا قرار دهید. به سایتهای اینترنتی سر بزنید یعنی سایت دانشگاهها و از قبولی های سالهای قبل بپرسید. اگر اشتباه انتخاب کنید مطمئن باشید نارضایتی شدید زیادی را تجربه خواهید کرد.
۸ امتحان تستی است یعنی پاسخ تشریحی ندارد.
۹ اگر به مباحث هوش مصنوعی، ساخت و تولید ، سیستم های اطلاعاتی (فناوری) علاقه دارید یا از تحصیلاتی در خصوص برق الکترونیک یا رایانه دارید، رشته اتوماسیون را انتخاب کنید، البته مواد امتحانی ساده تر است و اگر به تحقیق در عملیات، آمار و مسائل کلاسیک صنایع علاقه دارید، دو گرایش تحقیق در عملیات یا مدیریت تولید را انتخاب کنید. به مواد امتحانی توجه کنید.
۱۰ در میان رشته های مدیریت؛ مدیریت صنعتی، فناوری و IT به صنایع نزدیک هستند. رشته های فناوری و IT مشکلات زیادی در زمینه دوره دکتری حتی در دانشگاههای دولتی دارند با وجود این که جذاب و نوتر هستند. می توانید بازاریابی یا کارآفرینی را هم انتخاب کنید. رشته های استراتژی و منابع انسانی زیر مجموعه مدیریت دولتی هستند.
۱۱ به مصاحبه فکر کنید و آماده شوید. کوله بار پژوهشی تان اینجا معلوم می شود. مقالات و کتابها بسیار مهم هستند و بعد توصیه نامه استادان و یادتان باشد سوابق تدریس آخر این لیست است!
۱۲ اگر شرایط تان مناسب است هم در با آزمون شرکت کنید و هم بی آزمون، برخی از دوستان فکر می کنند با امتیاز ممتازی به راحتی قبول می شوند در حالی که ظرفیت بی آزمون محدود است.
۱۳ انتظارات خود را روشن کنید و واقعیت ها را ببیند اگر قرار نیست به خارج بروید داخل را انتخاب کنید و در دوره های داخلی هم مشخص کنید چه دانشگاهی، وضعیت برخی از واحدهای دانشگاه آزاد از بسیاری از پردیس ها و حتی دانشگاههای دولتی بهتر است و البته نیاز به تحقیق دارد.
۱۴ دوره دکتری که اولویت صدم زندگی و کارتان باشد، ارزش افزوده ای نخواهد داشت!
۱۵ انگیزه هایی مثل لقب دکتر گرفتن، چشم و هم چشمی، وقت گذراندن موجب تضعیف این دوره است آدمی که دکترا می خواند برای پژوهش و حل مساله آماده می شود نه پز دادن و تدریس! جنس بدلی این شغل و حرفه را تضعیف شدیدی خواهد کرد. بازار آینده رقابتی است برای این بازار آماده شوید.
۱۶ و آرزوی موفقیت و تصمیم گیری صحیح و تلاش برای دوری شکل بدلی!

نویسنده: دکتر فرشید عبدی

منبع: iien.ir


موضوعات مرتبط: مهندسی صنایع , ,

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


مطالب مرتبط با این پست

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نظر سنجی

نقش فرهنگ در زندگی شما چگونه است؟

خبرنامه
براي اطلاع از آپدیت شدن وبسایت در خبرنامه عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 22
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 32
بازدید ماه : 353
بازدید کل : 17440
تعداد مطالب : 72
تعداد نظرات : 24
تعداد آنلاین : 1


<-PollName->

<-PollItems->

تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان صنایع پلاس و آدرس ieplus.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 72
:: کل نظرات : 24

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 22
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 32
:: بازدید ماه : 353
:: بازدید سال : 895
:: بازدید کلی : 17440